03 Aralık 2016

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) önceki günkü toplantısında evlilik programları ele alındı. Vatandaşlardan üst kurula son bir yılda binlerce şikâyet geldi.

Bu kapsamda, geçen yıl evlilik programlarıyla ilgili 7 bin 297 şikâyet gelirken, bu yıl yaklaşık 12 kat rekor artışla 87 bini geçti. Buna göre, Kanal D’de yayınlanan ‘Kısmetse Olur’, 38 bin 153 başvuru ile en fazla şikayet edilen program oldu. fox tv’de yayınlandığı dönem 14 bin 801, star TV’ye geçtikten sonra 3 bin 975 şikâyet alan

“Zühal Topal’la” programı ikinci sırada yer aldı

ATV’deki “Esra Erol’da” 13 bin 79, Show TV’deki “Evleneceksen Gel” 3 bin 678 ve flash tv’deki “Dest-i İzdivaç” ise 290 şikayet aldı. Üst kurul, bu çerçevede Kanal D, Fox, Star, ATV, Show TV ve Flash TV’deki evlilik programlarına para cezası verdi.

‘Dramatize ediyorlar’

Öte yandan TV 8’deki “Göz6” adlı programa da müeyyide uygulandı. Vatandaşların şikâyetleri ağırlıklı olarak, genel ahlaka, manevi değerlere ve ailenin korunması ilkesine aykırılık ve argo sözcüklerin kullanılması konusunda oldu. Evliliğin maddiyata indirgenmesi, adayların dış görünüşleri ile yargılanması, adaylar arasındaki “nahoş” davranışlar, küçük düşürücü söylemler, sansasyonel kişilere ısrarla yer verilmesi, olayların dramatize edilmesi, katılımcıların evlilik dışı amaçları, engelli adayların engellerinin ön plana çıkarılması, bir kısım ajans çalışanlarının katılımcı gösterilmesi, özel hayatın gizliliğinin ihlali gibi unsurlar, şikâyetler arasında yer aldı. 

Haksız kazançlara müeyyide

Üst Kurul’un toplantısında, evlilik programlarının yanı sıra diğer yayın ihlalleri de ele alındı. Bu kapsamda, ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği iddiasıyla tanıtılan gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satış, bahis sitesi ve canlı sohbet hatları reklamını yapan kanallar ile dini duyguları istismar ederek, ticari çıkar elde eden 12 kanala toplam 46 müeyyide uygulandı. RTÜK, son beş haftada ise “ara-kazan”, “bul-kazan” ve çeşitli “tele alış-veriş” programları ile halkı dolandıran ve bu yolla haksız kazanç elde eden 70 kanala 392 farklı müeyyide uyguladı. Kararlar, sağlık Bakanlığı ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı’na bildirildi.  

KAYNAKAA

    Bunlar da İlginizi Çekebilir